Terug van weg geweest - Reisverslag uit Manāli, India van Hanneke en Lotte - WaarBenJij.nu Terug van weg geweest - Reisverslag uit Manāli, India van Hanneke en Lotte - WaarBenJij.nu

Terug van weg geweest

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Lotte

01 Mei 2005 | India, Manāli

Tja, na Singapoor zijn we dus naar Bangkok terug gevlogen. Toen ik daar mijn visum voor India wilde regelen bleek dat we daar 5 werkdagen de tijd voor nodig hadden. In principe was dit net genoeg tijd, maar er zal wel weer eens geen Indiase vakantiedag tussen zitten waarop de ambassade niet open is... Je raad het al: we zouden het niet halen voordat we naar Calcutta zouden vliegen. Hebben we hals over kop onze vliegticket naar India moeten verlengen met 1 dag (voor de 2e keer inmiddels). 1 gelukje was dat het GEEN geld kostte. Pffff...
En om maar even luxe door te gaan zijn we na bangkok gelijk naar Chang mai gevlogen (ja dat kon met een copie van mijn paspoort, ook dat was weer een gelukje). Dat scheelde tijd en echt duur was het niet. We hebben in Chang Mai een fantastische trekking van 3 dagen gedaan. Olifant gereden, veel gelopen, gezwommen in watervallen en geslapen in hilltribes. Mijn verjaardag geheel in Thaise style dus. Erg apparte ervaring, hoor! Daarna terug gevlogen naar Bangkok. We hebben 1 tour gedaan rondom bangkok; deathvalley (bridge over the river kwai) zoals vele zullen herkennen. En we hebben in een tempel nog wat tijgers geaaid! De volgende dag was mijn lichaam op en ben ik 3 dagen ziek geweest. Erg fijn om dan een goed hotel met airco en tv te hebben, maar helemaal niets meer van Bangkok gezien, waar we erg van balen. We wilden nog zoveel doen: Thaiboxen, tempels bezichtigen etc.
Afgelopen dinsdag ben ik onder de medicijnen met het vliegtuig naar Calcutta gevlogen. (En o wat werken die Thaise pijnstillers goed, of het echt gezond is dat is wat anders...).
Calcutta: tja wat zal ik erover zeggen. Het is weer echt India. Het valt me erg zwaar om weer hier te zijn. De hectiek, de armoede, de vuiligheid en ga zo maar door. Thailand is wat dat betreft 1 groot paradijs. Ik heb dan ook een kleine inzinking gehad in Calcutta: ik werd helemaal gek. We hadden daarom al gauw besloten om met de trein naar Delhi te gaan en vanuit daar direct richting de bergen te gaan. We zitten nu in Manali; een heerlijk rustig plaatsje in de Himalaya. Het is hier prachtig! We gaan hier nog door sneeuw wandelen en raften, dus dat is weer helemaal perfect. Hanneke ben jij nou ook in dit plaatsje geweest?

Iedereen nog super bedankt dat jullie aan mijn verjaardag hebben gedacht! Het is wel raar om dat aan de andere kant van de wereld te vieren. Oja en gisteren hebben ook Bas en ik koninginnedag gevierd. We hadden een 'hello to the Queen' besteld. Wisten niet wat het was, maar zagen het ineens op de kaart staan...Haha.

Iedereen begint zich af te vragen wanneer ik terug kom. Eind juni is de planning.

Liefs L:)tte en B:)s

  • 01 Mei 2005 - 15:23

    Henk En Joyce:

    Gelukkig toch weer in India aangekomen. Nou de laatste loodjes voor Bas. Die zullen wel niet zwaar zijn. Hier n leuke koninginnedag gehad met prachtig weer. Vandaag Indiaase temperaturen: 25 tot 30 graden. Straks natuurlijk onweer. Hopelijk over 14 dagen weer goed weer om te acclimatiseren voor Bas. Groeten en nog veeeeeeeeeeeeeeel plezier!!!!!!!!

  • 01 Mei 2005 - 17:50

    Marill:

    Hey Lot en Bas,

    Gister lekker koniginnedag (stel je voor hoe dat klinkt met al die zachte g's van mij) gevierd in Breda. Vrijmarkt, bandjes was super! Tja en vandaag heerlijk zonnetje! Ik heb ervan genoten.

    Veel plezier en tot snel( nou ja) Lot,

    xxxxxxxxx

  • 01 Mei 2005 - 18:27

    Mama:

    Ha Lotte en Bas,
    Het lijkt mij prachtig daar in de Hymalaya. Ik hoop dat je gezondheid weer helemaal in orde is. En wat duurt eind juni nog lang! Je pakketje is goed aangekomen. Sarah staat nu echt op springen. 's Avonds neem ik de telefoon mee naar bed. Je weet maar nooit. Delphine heeft een nachtje bij ons gelogeerd. In de slaapkamer wees ze naar de foto's en zei: Mama. Sinsen, Lotte. Lief hè? Geniet nog maar van jullie laatste weekjes, groetjes en liefs, mama

  • 03 Mei 2005 - 06:54

    Lotte:

    Wat is Fientje toch een lieverd. Als ze strax maar tegen de verdeelde aandacht kan...
    Ook ik zit op hete kolen; ik check al 1,5 week elke dag mijn email....
    wow 30 graden in NL. Nou en wij maar kou lijden hier in de bergen (zo'n 15 graden overdag), maar wel lekker knus!
    Bas nu weer ziek. Het houdt niet op he ;)
    Liefs l:)tte

  • 03 Mei 2005 - 21:04

    Fleur:

    wat moet het toch mooi zijn daar in thailand, ik krijg echt reiskriebels, maar ja net huis gekocht, dus dat zit er voorlopig nniet in. Wat balen dat jullie zoveel ziek zijn, als je thuis bent ga ik je wel eens lekker verwennen en in ieder geval goed te eten geven, waar je niet ziek van wordt. zo te horen heb je een leuke verjaardag gehad. koningedag heb ik gewerkt, met een kleine kater, maar goed. het was hier heel mooi weer. het einde nadert alweer, ik ben blij je over 2 maandjes weer te zien. dikke kus xx

  • 05 Mei 2005 - 00:35

    Hanneke:

    Nee, ik ben niet in Manali geweest. Was een beetje te ver voor 10 dagen. Ik kan me voorstellen dat het niet meevalt om weer terug te zijn in het hectische India, maar ik hoop dat je snel je draai weer vind. Beterschap voor Bas.
    Liefs Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke en Lotte
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 63879

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: