Van Taj Mahal tot kamelentocht - Reisverslag uit Udaipur, India van Hanneke en Lotte - WaarBenJij.nu Van Taj Mahal tot kamelentocht - Reisverslag uit Udaipur, India van Hanneke en Lotte - WaarBenJij.nu

Van Taj Mahal tot kamelentocht

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Hanneke en Lotte

24 Mei 2005 | India, Udaipur

Na een nachtje doorgebracht te hebben op het vliegveld kwam Jasmijn dan eindelijk aan. Haar vlucht was gecanceld en ik in de stress, want ik kon die informatie niet vinden op de borden... Na een aantal uren wachten dan toch maar op informatie-zoektocht gegaan en dus te horen gekregen dat ik nog maar een paar uur moest wachten :(
Dehli hadden we na 2 dagen alweer gezien en we hebben treintickets door Rajhastan geregeld via een touristoffice. We zijn natuurlijk vreselijk afgezet; voor de dubbele prijs! Ja, wat wil je, wij hadden allebei de hele nacht niet geslapen. Dan moet je natuurlijk ook geen zaken gaan doen.
Maar wij: 2 stoere vrouwen, laten van ons weten. We moeten toch weer terug naar Dehli en dan zullen wij daar die tent eens op stelten zetten. Wordt vervolgd....
Ons eerste bezoek was aan de stad Agra, waar we de Taj Mahal hebben bezocht. indrukwekkend hoor. Daarna zijn we door gegaan naar Jaipur, 'The pink city'. Veel gezien en veel geshopt. We zijn inmiddels al tasjes AAN onze rugzak aan het knopen, want erin is al geen plaats meer.
Puskar was de volgende stad. Een heilige stad, waar geen alcohol en vlees verkocht werd. En wie hadden er op de eerste avond al wat pilsjes gescoord...? Even met wat locals praten en alles is te regelen, zo blijkt. In Puskhar hebben we een kamelentocht gedaan. s'Middags vertrokken op Johnny en Krishna (de kamelen dus), en bij sunset ergens midden in de woestijn afgezet. "Oohh, hier gaan we dus slapen". Wij met z'n tweeen, John en Krish, en de begeleiders (van 18 en 12 (!) jaar). Na 2 uur wachten was het eten klaar. Heerlijke curry, broodjes bereid op koeienvlaaien en thee die niet doorgekookt was... (m.a.g een overgeefpartijtje de volgende ochtend). Ja, ja, eerst werd er koeienstront verzameld, dan in de fik gezet en daar werden de brooddeegjes ingelegd, en lekker dat ze waren!!! Om de avond te vullen en de jongens in slaap te krijgen heb ik nog wat Bredasa hoogstandje voor ze gezongen: 'daar aan het kleine cafe in de haven, etc'.
Ja die kamelentocht was echt geweldig!
Gisteren zijn we in Udaipur aangekomen. vandaag mooi paleisje gezien en uiteraard weer geshopt (nog meer tasjes...).
We willen morgen naar Mumbai gaan en proberen gespot te worden voor 1 van de nieuwe Bollywoodfilms. Dan verdienen we ook nog wat bij, maar liefst 500 Roepi per dag, haha dat is 10 euri! Maar wie beroemd wil worden, moet laag beginnen he...

In Nederland ook weer de zon op komst, hoorde we... Nou jullie verdienen het hoor :)

Heel veel liefs Lotus en Jasmine

  • 24 Mei 2005 - 11:50

    Jamine:

    Hmm, wat heb ik toch een zin in die overheerlijke broodjes Lotus!

  • 24 Mei 2005 - 14:59

    Henk:

    Hoi Lotte,
    Nou weten we in ieder geval waar onze Puddingbroodjes hun oorsprong hebben.Vanavond Shownieuws kijken of ik je al zie!
    Veel groeten en tot ziens (nog 17 dagen).
    Henk

  • 24 Mei 2005 - 21:47

    Fleur:

    he poeps, wat leuk een nichtje!!gefeliciteerd voor jullie allemaal, wat een dotje!!over dotjes gesproeken...koeienstront???iew doe mij een happie. ja ja we mogen gaan genieten van de zon leuk he,werd onderhand tijd na al die donkere dagen xxxx

  • 25 Mei 2005 - 10:41

    Lotte:

    Dus je hebt je eigen lekker uit kunnen leven met winkelen!!!!!!!!!!!
    Lekker is dat he winkelen.
    Gelukkig wordt het weer inderdaad beter maar ja ze hadden gezegd dat het van het weekend 30 graden zou worden ik dus al vast alles in huis gehaald voor de barbeqeu want geen tijd van de week om boodschappen te doen want ik heb het zo druk ik zit tot de top toe vol met afspraken alleen maar goed hoor maar vandaag geeft tie aan dat het van het weekend weer slecht wordt het weer hier voorspellen is schijnbaar heel moeilijk.

    groetjes

  • 25 Mei 2005 - 10:41

    Bianca:

    Ja dat berichtje was van mij hier b oven was me naam vergeten

  • 25 Mei 2005 - 11:25

    Vincent:

    Hey Lot
    Lekker joh al dat ontspannen gedoe daarzo. Straks heb je meer tas dan inhoud...
    hou je taai, je broeder van dezelfde moeder

  • 26 Mei 2005 - 12:40

    Joyce:

    Ha Lote!
    Nog heel erg bedankt voor het mooie enkelbandje! Vond het heel mooi, en Takkie ook.... haha Die liep als een gek achter me aan toen ik t om had!
    Groetjes en tot snel!
    Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke en Lotte
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 63873

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: